Mert a moziból kijövet húsz percig csak hisztérikus röhögésre tellett tőlem, valamint arra az egy szál mondatra, hogy mi ez a szar?

De most komolyan. Esküszöm, számtalan alkalommal néztem már el kisebb-nagyobb logikai bakikat úgy egyáltalán filmben, könyvben, sorozatban, szóval tényleg meg merek esküdni arra, hogy nálam elnézőbb néző mostmár tényleg alig van, igen, a kulcsszó az elnéző. Ebben a filmben is volt olyan, amit elnéztem. Tényleg. De még akkor is ott van a többi.

Megpróbáltam időrendbe szedni, hogy kábé milyen sorrendben jöttek felém az információk meg a spoilerek a filmről, ehhez elővettem az egyik kedvenc, cuki körtés jegyzetfüzetem, amibe csak csudajó dolgokat kellett írnom, na nem mintha mondjuk lenne egy kritizáló füzetecském, mert én tényleg nem vagyok olyan.
Na de kezdjük, mert úgyis hosszú lesz. Meg nyilván tele SPOILERrel!

  • Kb. tavaly ősz-télen megtudtam, hogy egyrészt lesz film, valamikor nem sokkal később pedig hogy Cumberbatch lesz a főgonosza. Arra gondoltam ekkor, hogy hm, egy jóképűnek tartott főgonosz? Biztos ez lesz majd a csavar! Hogy mindenki megszereti és mondjuk a felénél kiderült, hogy hoppá, csak nem kellett volna megbízni benne, mert ránkborítja a fél Tejutat. (Sajnos itt meg kell jegyeznem, hogy annyira tartom Cumberbatchot vonzó és férfias jelenségnek, mint egy plüsskacsacsaládot. Sőt, mivel láttam-hallottam mesét felolvasni, elképzelhetetlennek találtam és a film kellős közepén döbbentem rá, hogy debizony!, komolyan, tisztán ő a főgonosz fekete cuccban és hajfestékben. De erről még később.)

  • Tavaly karácsonykor kezdtem bele a Star Trek univerzumba, először a Next Generation-nel, amiért kislányosan rajongok azóta is. Megnéztem pár filmet is (Star Trek: Generations (1994), Star Trek: First Contact (1996), Star Trek: Nemesis (2002)), majd belekezdtem az eredeti sorozatba (TOS) is, ebben a pillanatban az első évadot láttam végig. Bár rettenetesen retrónak és már-már gagyinak, amolyan fröccsöntöttnek találom (mindenre van kijelző, de papíron olvasgatnak egy csomó mindent? nemár.), tisztelem benne, hogy műfajteremtő és ezért zseniális. Maga a gondolat, a kreativitás!

  • A 2009-es filmet úgy 1-2 hónapja láttam, majd mivel több filmes oldalon azt írták, hogy utal a Khan haragja (82-es) filmre, megnéztem és egyszerűen világosabbá vált sokminden a '09-es filmből. Eztán értem a TOS-ban a Khan haragja előzményéhez. Így utólag persze nyilván nem ez volt a legszerencsésebb sorrend, de hát most már mit lehet tenni? De legalább összeállt a kép. Utólag a '09-es filmet úgy értékeltem, mint ami előzményként indul, igyekszik méltó tisztelettel adózni a rajongók 82-es kedvencének és ezért van benne ennyi utalás. Aztán persze a cselekmény kiborított, a látvány meg mondjuk rá, hogy lenyűgözött. Az a romulán bányászhajó egyszerűen logikátlanul néz ki, mégis kurva jól. Komolyan, győzzön már meg valaki, hogy van értelme azoknak a csápoknak! Mindegy. Túltettem magam ezeken, sőt, be kell vallanom, hogy bár minden alkalommal kiborulok, mégis vagy ötször újranéztem már ezt a filmet. Éppen a látványa miatt döntöttem úgy, hogy azért a folytatást moziban kell nézni.

  • Lassan eljutok a jelenig, vagyis nagyonközelmúltig, de még annyit, hogy a jó spoileres előzetesek csak tovább fokozták a kíváncsiságom. Vágytam látni azt a vörös erdőt, ami szerencsére még mindig tetszik, boldogan legelésznék ott, valamint azt hittem, hogy abban a jelenetben Kirk és Spock rohangál, de szerencsére nem. Amúgy az egyik plakátot is félreértelmeztem, Kirknek hittem ezt a hátat. 

  • Nos, ma eljött a napja tehát, hogy megnézzem, 2D-ben, moziban, középen, tehát eddig nincsen gond. Bár ráncolta a szemöldökömet a mögöttem zajló zacskózörgés, de jólvan, hát majd legközelebb kárpótolom magam valami ötfős nézősközönséges kis csodával egy szerényebb moziban. El kell fogadnom, hogy ez ilyen, szúszá. Azt is el kell fogadnom, hogy sok lesz az éles váltás, villódzás, meg azok az ÉRTELMETLEN BECSILLANÁSOK A NAGY SEMMI KÖZEPÉBE. (Olyan helyeken csillognak az előterek, persze leginkább a hídon (brrr), mintha telibe lenne rakva üveghegyekkel meg ilyen random elszórt üvegpanelokkal és minden egyes éppen megszólaló szereplőt csak ezeken át lehetne felvenni.) Brr.

  • Azt hiszem, ide most beiktatok egy pozitívumot: a zenét. A zene annyira tetszik, hogy azóta is hallgatom, hogy hazaértem. Ez a végefőcím alatt szól:

  • Legyen itt még egy pozitívum (azt hiszem, több úgyse lesz), Dr. McCoy avagy Bones, azaz Karl Urbanmccoy.jpg
  • Megérdemli ez a kép (meg ez a szemöldök), hogy itt jegyezzem meg, hogy őszintén elvigyorodtam, mikor az első (főbb)szereplő, akit megláttam, ő volt. Nyam. Azért van az előző filmből a kép, mert az új képei közt nem találtam igazán meggyőzőt. Hogy utána már csak (szerintem) kevés és ergya szöveget kapott, az persze más. Meg extra göncöt is (a végén, a fehéret a csillagflotta elsatnyított ikonján vöröskereszteset. Hogyne.)

  • Magam is félek attól, hogy el kell kezdenem már ilyen korán, de ezután kezdődtek el a problémák. Érted, öt perc se telt el, hát nem remek? Az Enterprise ott hever az óceán (tenger? végülis mindegy) alján. Két napja. Azt hiszem, nem érzem magam teljesen kompetensnek a kérdésben, hisz a felsoroltakon kívül ugye nem láttam még elég ST-t, de hogy a rekettyés fa... khm, szóval még egyszer, hogy a vérbe került bele a bolygó légkörébe anélkül, hogy elégett volna, anélkül, hogy a bolygó lakói észrevették volna és mit keres a víz alatt? Egyrészt mit keres a víz alatt, mikor gond nélkül lehet lesugározni bárkit is az űrből a felszínre (majd vissza persze), valamint mit keres a víz alatt úgy egyáltalán? Szeretném azt mondani a józan paraszti eszemmel, hogy hát megeszi a rozsda, de azért jólvan, biztos van a huszonharmadik században rozsdaálló fém. Csak akkor minek utal rá Scotty? És az elektronika? De jó-jó, hát ez végülis nem gond, meg persze az se, hogy mikor végül csak felszállnak és bekapcsolják a hajtóműveket, pár kilométeres körzetben a tengeri élővilág lényegében megfő. Meg persze még mindig le lehetett volna sugározni egy szál magában azt a hidegfúziós cuccot. Dehát ne legyek ennyire földhözragadt, akkor végülis hogy lehetett volna bemutatni azt az elképesztően fizikailag elképzelhetetlen (józan parasztilag persze) úszást. Igen, úszást. Ilyen hosszan nincsen ember, aki képes esésből, még egy szirt tetejéről sem hosszan úszni azt a néhány száz métert. De talán nagy a tüdejük. Meg az a testhezálló gönc biztosan beépített békalábakkal is bír. Hogyne. De itt még tényleg izgatottan vártam a cselekmény további folyását, most (mikor ezt írom) gondoltam csak bele igazán.

  • Itt jön néhány olyan észrevétel, amit azért nem írok le, mert mikor hazaértem, nekiestem a kritikáknak és azt vettem észre, hogy egyetértünk, akivel egyetértek, azaz egyrészt a ST-szellemiség kábé ott töri a nyakát, hogy egy vezető háborút akar szítani. De ezeken a dolgokon azért is túltettem magam, mert ugyanezen kritikák azt javasolták, hogy gondoljam le a Star Trek-et a címből és akkor kapok egy akció sci-fit. Jólvan. Szúszá.

  • Innen azt hiszem, hogy kissé csapongani fogok az időben (merthát elég sok a jelenet, az élmény meg friss és nem emlékszek teljesen pontosan azért én se), de legyen mondjuk a következő a klingonok.
    Az eredeti sorozat klingonjai ilyenek: Kor,_2266.jpgA TNG klingonjai pedig (ezt persze csak mutatóba, hisz időben egy évszázaddal később van már) ilyenek:
    original.jpg

Most akkor mi a baj? Jaj, hát semmi, biztos valami távolabb élő népcsoporttal találkoznak kis hőseink, biztos azért vannak arany karikák annak az egy szál klingonnak a fején, aki hajlandó levenni a sisakját. Bocs, mi? Sisak egy klingonon? HOGYNE. Egy klingon - minden eddigi tudásom alapján merem ezt mondani - előbb hajtana végre rituális öngyilkosságot, minthogy sisakot vegyen fel. Büszkeség, becsület, férfias fellépés, az van, még a TOS-os, emberszerű klingonoknál is (erre van egy cuki magyarázat, ami alapvetően szórakoztat, de legalább nem illogikus). Na de sisak? (Hogy testalkat és fogazat és nyelvezet, arra már ki se térek, annyira apróság az egészhez képest. Biztos másik népcsoport. Elnéző vagyok. )

  • Na mi legyen a következő? Hát vessük bele magunkat, úgyis ezzel a dologgal van a legnagyobb problémám:

Khan

khan2.jpgEzen a képen először az eredeti "fiatal" Khan látható, a TOS-ban, aztán az "idős" Khan a Khan haragja filmből, valamint az új Khan.

Egyik sem az esetem, nem azzal van itt a probléma, nem kivételezek, sőt elnéző vagyok már az eredeti Khannal is. Mégis könnyű azt megállapítani, hogy a genetikusan létrehozott szuperember, aki nem csupán intelligenciában, de hatalomvágyban meg úgy egyáltalán, akaratban, meg olyan csacsiságokban, mint erő és düh is magasabb szinten áll, mint egy plüsskacsa átlagember, nos inkább a bal1/2 Khan, azaz Ricardo Montalban.
De most persze nem őt akarom dicsérni, hisz lényegében nincs köze ehhez a filmhez, ha komolyan vesszük, hogy az '09-es film egy új alapra helyezte az ST-univerzumot, akkor akár nézhet így is ki a szuperember. Vagy nem. Nem tudom elképzelni, ahogy Cumberbatch dühös. Hiába láttam én ezt ma, a filmben, egyszerűen azt látom rajta, hogy túl meleg a spagettije. És ennyi. A fenti képen elvileg csúnyán néz. Szerintem fázik. És ennyi. Hideg lehet Londonban. De tényleg. Megcsapott egy hideg szellő, hát én csúnyábban nézek, mint ő. Egyszerűen nem találom erre a szerepre valónak és ha ki is vonom a plüsskacsaságot a dologból... akkor nem marad semmi. Nyilván remek színész minden másban. Meg nyilván remek az eredeti hangja, amit biztosan frenetikus hallgatni, de én csak az orrhangot hallom. Hideg lehet Londonban.
Annyira nem akarom bántani és próbálom értékelni a színészi teljesítményét, de nem megy. Nem főgonoszos. Talán egy szemöldökceruza segítene a dolgán, csak számomra akkor is plüsskacsa maradna. Mint szerencsétlen Joseph Gordon-Levitt a Looperben. Ezek a színészek mosolygásra termettek, nem gyilkolásra.

  • Khan után már nem sok (jajdehogynem) maradt, amitől elröhögtem magam a buszon hazafelé csak úgy magamban, majd a film után még órákkal később, olyan apróságoktól kezdve, hogy mennyire kiszámítható volt Kirk megmentése, olyan nüanszokon át, hogy Kirk és Kirk mennyire különböző karakterek, de még azon is, hogy ahogy összeraktam a képet úgy egészen, arra kellett jutnom, hogy ez csak egy remix. És még csak nem is jó remix. Ez a kreativitás teljes hiánya. Mi értelme van az új alapoknak, ha csak a régit nyúzzák újra? Elhiszem és elfogadom, hogy akár még ez is elmegy tisztelgésnek a rajongók (valamiért) nagy kedvencének (elnézek), de ez már sokkal inkább a kibelezése a régi jó dógoknak.

  • Khan után (meg így, hogy három órája írom ezt a bejegyzést) kezdek én is kifáradni, de biztosan lesz még olyan, ami csak később jut eszembe és nem kizárt, hogy ide is fogom írni, de azért a látvány dolgán belül (amiért ugye úgy gondoltam, hogy érdemes lesz megnézni mihamarb) van még ez-az-amaz apró kis dolgok. Nem tetszik a híd. Meg az egész hajó. Minimál, steril, csillogó, valamint a méretarányok sem teljesen stimmelnek énnekem.
    Nem tetszik, hogy állandóan közelről van mutatva az, aki beszél, és aki beszél, annak csillog a szeme és leggyakrabban kék és ha kék, akkor túl világos. Na persze ez nem új trükk, már az eredeti Kirk is, mikor nagy szavakat szólt vagy nagyot gondolkodott, egy vékony, szolid fénycsík megvilágította a szeme vonalát és akkor abból már sejthető volt valami. Egyszerűen csak túl sok. Apróság, nemde? De, mihez képest.
    Nem tetszik ez a sok gönc. Úgy egyáltalán nem tetszik ez a modern, műanyag megoldás, ami még mintájában is csillagflottás, de még Kirk kórházi cucca is ilyen alakú lyukakkal volt kicsipkézve. Túl sok. Persze ez is csak látványelem. Hogyne. Mint ahogy az is látványelem, hogy Carol Marcus két másodpercig fehérneműben flangál.

Dehát 2013 van, ez meg egy 12-es karikás akció sci-fi, akkor meg mit rinyálok? Meg miért is nem tudom elfogadni, hogy ez már nem is igazi Star Trek, csak úgy nyomokban. Mi a bajom énnekem? Úgy tűnik, minden.

Később jutott eszembe:

Az egyik másik hajó neve Bradbury, ha jól értettem. :)

A 42-t kétszer vettem észre, először hallva, még a legelején, aztán egyszer látva a nagy és gonosz és csúnya hajón, talán 042-ként.

Címkék: film
100 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvlelzo.blog.hu/api/trackback/id/tr545313490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JohnHenry 2013.05.23. 00:32:42

az alapgond a poszttal az, hogy hiteltelenné teszi a jelenlegi filmről írt kritikádat az, hogy láthatóan fogalmad sincs a Star Trek univerzumról.
TNG, TOS 1. évad, pár film nem ad elég információt ahhoz, hogy olyan kritikát írhass róla, amit egy Star Trek-rajongó komolyan is fog venni.

zolij 2013.05.23. 01:09:56

nézzük csak a baklövéseket a posztban:
- azért voltak a tenger fenekén, mert mint elhangzott a filmben a transzportert a bolygó mágneses mezeje miatt nem működik pár száz méternél messzebb. Hogy hogy kerültek a tenger fenekére? Odarepültek éjszaka, biztos van a hajóban valami csendes mód, ha meg nincs akkor bemennek messzebb a vízbe és odamanővereznek. Annak a csúcstechnológiás űrhajónak ami az űr vákuumában fényéveket szel át, nehogy már megártson némi sós víz
- egy csillagflotta tiszt nem akarhat háborút? Mert még sose volt ilyenre példa.. hogy ne menjünk messze, nézd meg a Nem ismert tartomány filmet (5. vagy 6. Star Trek film, az eredeti szereplőgárdával), de a sorozatokban is jó párszor előkerült ez a téma.

Jarno 2013.05.23. 02:21:54

...nem akarlak megbántani, de komplette fogalmad sincs a Star Trek egészéről, akkor meg minek írsz róla...? ezzel csak nevetségessé teszed magad... szóval én azt javaslom, hogy előbb nézz meg minden sorozatot elejétől a végéig (napi 1-2 résszel számolva 2-3 év alatt letudhatod), aztán nézz meg minden mozifilmet és majd ezek után, de szigorúan csak akkor fuss neki újra ezeknek a fenti gondolatoknak...

...és mégvalami, ha a realitásra vágyó érzékszerveidet és az általános ismereteidre épülő nyers logikádat szeretnéd kielégíteni, akkor talán nézd a Barátok közt esti epizódjait, de minőségi sci-fi közelébe se menj...

üdv

Jarno 2013.05.23. 02:25:45

ui: hiszed, nem hiszed, a tengeralattjárókat és a hajókat sem eszi meg a rozsda, és ez a jelenség még csak nem is mozifilm...

DarkFuture 2013.05.23. 02:32:48

Olyan hülye vagy mint a segg.Halvány seggfingod sincs a Trek-Univerzumról.
Esetleg meg kéne nézni mindet amit ezen a bolygón kiadtak Star Trek néven.
Ez most olyan dolog, mint a józsi bácsi esete:Segghülye vagyok,nem értek hozzá,nem láttam, nem tudom mi az,de jobban tudom mindenkinél, mert az évek meg a rutin meg a logika. Faszt. Te idétlen !

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.23. 02:36:59

a Zonyika mekkora istenkiraly-cool meno vaganycsavo !:D Hallod, csak nevetni tudott, HUSZ percig!!! ( 2 es Nulla !) Vazz, akkor mi nem is vagyunk siralycsavok - menosupervaganyok mert nekunk van lovesunk az egeszrol es szeretjuk ezt a filmet es J.J.Abramstol alig varjuk a StarWarsot is?

vagy ha valami tetszik es nem fikazzuk/kopkodjuk ok nelkul ( mert okokbol kedves zotyika csak olyat tudott felmutatni ami onon sotetseget erositi ) az nem meno?

Ez a zoltyika pedig husz percig nevetett... Zotyika! Fogadj el egy tanacsot! A mozi nem neked valo - de ha mar elmesz ne irj rola.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.23. 02:38:26

@DarkFuture: egy fikazo istenbarmat mindig kiraknak a fooldalra, a kommentek meg csak itt latszanak :)

BelaVak 2013.05.23. 04:10:34

Na es akkor mi van, ha nem igy all Coen szemoldoke, hanem ugy. Ki hallott meg olyat, hogy mas szinesz jatsza... Felhaborito, meg sem nezem.

ff48bp 2013.05.23. 05:12:49

Bevallom most úgy szólok hozzá, hogy nem olvastam el a posztot, mert meg akarom nézni a filmet, s előre semmit sem akarok tudni róla. Én csak sajnálatomat tudom kifejezni azok felé, akik képesek egy filmet elemezni, hibákat keresni benne, ahelyett hogy átadnák magukat a cselekménynek és élveznék a filmet, amire jegyet vettek. Persze mindenki maga tudja mit csinál, de én mindig szánom az ilyen embereket.

Silbermann 2013.05.23. 06:16:13

Hát Zonyika, ezért a förmedvényért nem kellett volna 3 órán keresztül kínoznod magad. Mazohista-e vagy?

Köves D. Gábor 2013.05.23. 06:41:55

Zonyika magára rántott néhány Star Trek meleget. :)

indapass90210 2013.05.23. 07:25:24

"Mert a moziból kijövet húsz percig csak hisztérikus röhögésre tellett tőlem"

Addigra esett le a film elején elhangzó poén?

fromdtod 2013.05.23. 07:27:07

"a kulcsszó az elnéző". Eddig olvastam. Grat!!! Sajnos tovább nem tehetttem, mert még meg akarom nézni.

gothmog 2013.05.23. 07:36:56

"Dehát 2013 van, ez meg egy 12-es karikás akció sci-fi, akkor meg mit rinyálok? Meg miért is nem tudom elfogadni, hogy ez már nem is igazi Star Trek, csak úgy nyomokban. Mi a bajom énnekem? Úgy tűnik, minden."

-Naláttya, tuggya maga ezt! Na, igyon még egy kicsit.

平八 2013.05.23. 07:46:54

A filmet nem láttam, mert nem érdekel. A posztot nem olvastam el, mert bár érdekelt, nem tudtam. FIZIKAI fájdalmat okozott ez a sok bullshit, össze-vissza írtál totál random dolgokról és kurvára nem írtál semmit arról, hogy mi a gond a filmmel. Ahhoz képest, hogy leszaroztál egy filmet és utána órákig úgy röhögtél, mint valami debil, annyit írtál le a (kurvára elnyújtott) posztban, hogy nem tetszettek a ruhák, meg hogy került az űrhajó a vízbe, amit aztán valaki fentebb meg is magyarázott. Életem legfeleslegesebb perceit töltöttem el ennek a borzalomnak az olvasásával. Ezt kritikának nevezni elég erős, akkor Fekete Pákó is zenész, hahaha! Kurva sok szóismétlés, rossz fogalmazás, eszméletlen arrogancia, feleslegesen rövid mondatok, rossz ez az egész. Az index főoldalra minden tizenéves kikerülhet már? Ha meg ennyi miatt neked szar egy film, majd ez röhögésre és fikázásra késztet, akkor egy nagyon boldogtalan, szar ember lehetsz.

Régi Péter 2013.05.23. 07:48:54

Zonyika összefüggéstelen a cikked, csapongsz. A lényeg hogy az új Star Trekben nincsen már az az űrmoralizálás, mint a régiekben volt, helyette van akció. De nem is kár érte. Régen se volt nagy szám, most se az, de mindig meg lehetett nézni.

Borenbukk 2013.05.23. 08:03:37

@Köves D. Gábor: Ha meg azokat... De eleve valoszinutlen, hogy tisztesseges, becsuletes Star Trek buzi legyen az, akinek tetszenek az uj filmek. En is ugy allok hozza(az elozohoz, ezt meg nem lattam), hogy jo kis pifpuff urhajos, csak folosleges volt az ST logot eroltetni.

Psyman 2013.05.23. 08:04:26

Kábé ugyanez a bajom a filmmel nekem is.
Az új Star Trek semmit nem tart meg a Star Trekből, csak a nevét. Könyörgöm, vegyük ki a "Star Treket" az elejéről, és kapunk egy elfogadható színvonalú, agyoncsiucsázott, felejthető sztorival megdobott Sci-Fit, amiért esetleg hajlandó is vagyok moziba menni. De "Star Treknek" tituláni nem más, mint lehugyozni Gene Roddenberry sírját.

victor vacendak 2013.05.23. 08:21:22

szerintem meg az nem érv az írás ellen, hogy a szerzőnek fogalma sincs a star trek univerzumról. ennél nagyobb baj, hogy abramsnak és a két talpnyolójának sincs.

ez a mostani maszlag sokkal nagyobb giccsparádé, mint az erdeti széria volt.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.05.23. 08:38:02

Nekem bejött, jó film volt, teljesen vállalható.
Végre nem hungarocel bolygókon ténferegnek szar jelmezekben hanem kitapintható planétákon, amelyek atmoszférája több mint egy kamera előtt hajszárítóval fújt liszteszsák.
Az új Spock például olyan kurvajó karakter, hogy majdnem lenyomja a régit.
Kár hogy Kirk kapitányt Shatner jobban alakította, de mondjuk ez se rossz. Csekov teljesen jó, Sulu kicsit thaiföldi fejű, a régi Sulut jobban bírtam.
Mondjuk tényleg inkább rajongóknak készült a film szerintem, mert egy nem rajnongó nem érti majd azt a millió nüanszot, kis utalást, amitől az igazi rajongó szíve megdobban.
Hát aki eleve nem látta a Wrath of Khan-t az nem is értheti hogy itt milyen dráma van kibontakozóban.

Netuddki. 2013.05.23. 08:43:19

A film egy híg fos nem ST. Ennyi. nem kell ezt 3 óráig elemezni.
Quinto meg nekem mindig is Syler marad. Csinálhatnak neki hegyes füleket és vágott szemet...

Netuddki. 2013.05.23. 08:48:03

@Wind Callman tér: "Mondjuk tényleg inkább rajongóknak készült a film szerintem"

Nem kevered a filmet véletlenül a Star Wars-al? Mert szerintem kb. az SW rajongóknak készülhetett. Pont az ST-t herélték ki belőle...

repecs 2013.05.23. 08:51:52

"Sajnos itt meg kell jegyeznem, hogy annyira tartom Cumberbatchot vonzó és férfias jelenségnek, mint egy plüsskacsacsaládot." A posztoló akkor lány? Egy pasi hogyan tudná megítélni hogy mi jön be a csajoknak?

fotelfighter 2013.05.23. 08:52:36

@victor vacendak: "szerintem meg az nem érv az írás ellen, hogy a szerzőnek fogalma sincs a star trek univerzumról."

De, mert visszautalgat rá és még tévesen is. Továbbá saját bevallása szerint a háromnegyedét nem is látta a filmanyagnak ami kb. 50 év alatt készült. A post szerzője jobban tenné ha angolul pótolná a hiányosságait. A szinkronnal rengeteg dolog tűnik el és válik gyermeteggé. A star trek univerzum nagyon régóta létezik és már több korszakon van túl. Ez most ilyen lesz.

Clockro4ch 2013.05.23. 08:55:08

Úgy érzem ettől a bejegyzéstől rákos lettem. Akinek még alapvető tudományos ismeretekhez sincs semmi köze, javasolnám, inkább hagyja a sci-fi műfaját.

"hogy a vérbe került bele a bolygó légkörébe anélkül, hogy elégett volna" - Remélem a kedves szerző tisztában van vele, hogy az USA 1969-ben sikeresen landolt a Hold felszínén, és a visszatérésnél az asztronauták - bármily meglepő - nem égtek el a légkörben. Ez a döbbenetesen új információ egyben a rozsdásodás kérdését is megvilágítja, ugyanis amellett, amit korábban már írtak, a NASA kerámiát használ az űrhajók külső burkolatához, de ez lényegtelen is.

Az elektronika kérdése... hát igencsak csapnivaló egy űrhajó az, amibe a víz be tudna jutni, ugyanis ez esetben könnyen szétszakíthatná a vákuum, de legalábbis a legénységnek garantáltan nem tenne jót a világűrben sem az oxigén teljes hiánya.

"pár kilométeres körzetben a tengeri élővilág lényegében megfő" - Persze, csakis. Protip; az Enterprise nem egy vadászgép, vagy bármi egyéb jármű aminek sugárhajtása van, ha az lenne, akkor a Föld-Mars távolság megtétele is 9 hónapba telne neki. Mint a többi filmben sorozatban is elhangzik számtalanszor, térhajtómű van benne, ami azóta már egy elméleti fizikában félig-meddig sikerrel modellezett meghajtási elv az ún. Alcubierre-meghajtás, hogy ne legyek túl bonyolult, hő gyakorlatilag nem képződik, mert a tér görbületével játszadozik a hajtómű.

És egyébként is szar bejegyzés.

PonyvaMester · http://ponyvamester.hu 2013.05.23. 09:04:01

Szerintem csak a hölgyeknek szánt nyálas betétjelenettől volt szar. Egyébként élvezhető, bár a színvonal messze sokat esett az új első résztől. A régi szériával inkább ne is hasonlítsuk, a látványban győzhet csak.

2013.05.23. 09:04:55

hát tényleg fingod sincsen az egész Star Trek univerzumról

és ez a nevetséges fröcsögés, amit ideokádtál nyugodtan törölhető lenne a bús picsába..

három órán keresztül írtad ezt a szart? jaa! nyilván mert egy 15 éves kis pöcs vagy, és 12× kellett kirántani a répát, mert 2 másodpercig láttál a filmben egy fehérneműs nőt mi? tombolnak azok a hormonok!

2013.05.23. 09:05:56

ja és egyébként ha láttál volna TÉNYLEG egy-két részt is, akkor tudnád, hogy az űrhajók rengetegszer mennek víz alá.. pöcs.

vladimir964 2013.05.23. 09:10:26

A Star Treket mozi verzióban a Generations (ahol ugye a két messze legnagyobb egyéniséggel, és főleg színészi tehetséggel megáldott színész-kapitány) Patrick Stewart és William Shatner találkoznak és Kirk meghal, egy az eredeti alkotók véleményét sugalló mondattal: "it was fun, but it was enough". Utána persze megcsinálták még a First Contactot, ami meglepő módon talán a mozifilmek legsikerültebbje. És itt retróügyileg abba is kellett volna hagyni, szépen búcsúzva.
Az utána következő filmek katasztrofálisak. A 10. részben a komplett legénységet hat hétig vasalhatták, hogy valami fiatalosabb formájuk legyen. Édes drága jó Deanna Troi (Marina Sirtis), akit annak idején helyből ott ahogy van az asztalon... úgy néz ki benne, mint egy lestrapált kurva a sarki presszóban. Maga a történet is baromi kiszámítható és unalmas, technikailag is harmatgyenge. Ezt sikerült überelni a retró-retróval: mindenáron klónozott William Shatnerrel egy harmatgyenge színésszel, egy buzi (!) színész által játszott Spock-kal és további falusi színjátszó körbeli tehetségű gárdával.
Egy semmi nyomot nem hagyó, Prometheus szerű gagyit csináltak az egészből - teljesen korunk szüleménye. Kiirtották belőle az egésznek értelmet adó (barátom szavaival élve) rádiójátékot, már csak a látvány számít. Szerencsétlen Gene Roddenberry szerintem forog a sírjában.
Kicsi gyerekkorom óta Trekker vagyok, anno dacumál még FF-ben néztem a Jugó TV-n, nem lehetett a képernyő elől kirobbantani, amikor ment. (1970-71)
Ha már mindenáron tovább akarták vinni a franchiset (főleg ilyen gyógypedálos, amerikai IQ vonulatba), sokkal bölcsebb lett volna egy teljesen új korban és legénységgel csinálni az egészet, kisebb lenne a kiábrándulás.

Mad Mind 2013.05.23. 09:17:14

@zolij:
Egyetlen apróság. Az űrhajókat az űr vákuumára fejlesztették ki, ami pont ellenkezőleg hat, mint az óceánban a nagy nyomás. Egy tengeralattjáróból sem lenne jó űrhajó.

ford? 2013.05.23. 09:17:25

amikre még nem kaptál választ kommentekben:
- a klingonok átalakulására magyarázatot találsz az st enterprise-ban, aen.wikipedia.org/wiki/The_Trouble_With_Tribbles - folytatás részében
- kirk feltámasztása pedig utalás a mozifilmre amiben hasonlóan csudálatos feltámadáson spock megy át (spock nyomában, ill. halála khan haragja - egyforma üveg tapogatós jelenet), a cselekmények modosulására válasz a 2009-es mozifilm, amiben a romulán bányászhajó egy új idővonalat hoz létre, a mult megváltoztatásával, és az eddigi st univerzumot átformálva.
csatlakozom az előttem szólókhoz; releváns információk nincsnek a birtokodban ahhoz, hogy megálljanak a kritikai megjegyzéseid

Don Quixote de la Ferko 2013.05.23. 09:18:06

Pajtás, nálad szánalmasabb véglény nem létezik.
Tavaly decemberben találkoztál először a StarTreek-kel, és osztod az észt?
Szerintem előbb végezd el az általánost, tanulj, olvass, aztán próbálkozz kritikával egy általad nem ismert témával kapcsolatosan.

szita szita péntek 2013.05.23. 09:28:01

Hosszú post, de végigrágtam magam rajta, mert érdekelt amit ígért: "számtalan alkalommal néztem már el kisebb-nagyobb logikai bakikat ... De még akkor is ott van a többi." Nos logikai bakikról szó nem volt. Egyről sem. (Az, hogy mit keresnek a víz alatt nem baki, hisz ami megalapozta a film kezdete előtt történt, ergo bármi is lehet az ok). A "nem vagy képben az univerzumban" kritikákat meg hagyjuk, leírták már sokan.

Mad Mind 2013.05.23. 09:29:03

Mindegy ezek a filmek nem Star Trek filmek, csak a nevük az. Az egész új idővonal is egy baromság, de Abrams, gyerek csak a star wars miatt vállalta be és ez látszik is rajta. Star wars, Star Trek néven.

ford? 2013.05.23. 09:29:38

@vladimir964: némileg egyet értve veled, mégis ellent mondanék. az, hogy a franchiset folytatják, legalább reményt ad arra, hogy a jövőben még valami jó is kisülhet belőle. sztem roddenberry-t se zavarná, hisz már az eredeti sorozat 3. évadjától elvesztette a lelkesedését a sorozat iránt, a szinészek beszámolója alapján. a jogutodok is valószinüleg kibékülnek miután megkapják a jogdíjat, az ürszekér meg gurul tovább

Borenbukk 2013.05.23. 09:33:22

@ford?: Es ennek ellenere is megallnak a kritikai megjegyzesei.

ford? 2013.05.23. 09:34:30

még valami, a szó, amit a posztoló keres: en.wikipedia.org/wiki/Lens_flare
és igen, a tulzott használata spilbergnél is nagyon idegesítő, tekinthetjük kvázi kor tünetnek

vladimir964 2013.05.23. 09:37:54

@ford?: Igazad van, de hát épp ezért írtam a végére, hogy jobb lett volna csak a nevet meghagyni, és új korban, új legénységgel folytatni. Kevésbé lenne illúzióromboló. Tök más tészta, de mégis ide tartozik: ettől jó Asimov Alapítvány eposza, hogy csak az alapszál tartja össze az egészet, mindegyikben más szereplők, más problematika és más kor, ettől függetlenül valamennyi darabja külön-külön is megáll és élvezhető.

ain 2013.05.23. 09:38:20

Lehet osztani az észt a bloggernek, hogy nem látta az utolsó gagyi Enterprise epizódot is, addig nem releváns a véleménye, akkor hogy lehet releváns vélemény, amikor olyanok dicsőítik agyon a filmet, akik bevallottan nem hogy egy sorozatrészt, hanem egy korábbi filmet sem láttak? Az nem hiteltelen? A blogger legalább elkezdett ismerkedni a világgal, nem úgy, mint néhány "kritikus", és még ő is felismeri, hogy pl. ez a Kirk nem Kirk, csak max. úgy nevezik.

A "hajó víz alatt"-ról csak annyit, hogy igen, volt már hajó víz alatt, de ha jól tudom, csak shuttle és valami idegen hajó, nem Enterprise méretű és nem "csomószor" (csomószor a transporter romlik el, meg a holodeck). Facepalm worthy, de ha csak ez lett volna a baj a filmmel, senki nem emlegetné. Khan kifehérítése (az alternatív univerzum erre nem magyarázat, Khan korábban volt), a karakterek megcsúfolása, a kreativitás hiánya (minek rebootolták az egészet, ha ugyanazt csinálják, mint korábban, csak felcserélik a szereplőket?), az újrahasznált mondatok, ez mind-mind fájó. És akkor még egy szó nem esett a magic bloodról (hogy tudták ezt nem elröhögni?) illetve Spock komikus üvöltéséről. Ha lehagyjuk, hogy Star Trek, akkor egynyári mozinak elmegy. De távol áll a Star Trektől, ami sose volt akciófilm, és igen, a moralizálás meg filozofálás a része. Attól IS Star Trek. Ezért nem értem ezt a tapsikolást, hogy végre kimarad belőle, akkor mit szerettek a régin?

Hozzáteszem, és gondolom a fentiekből is látszik, nekem is ugyanaz a véleményem a filmről, mint a bloggernek, úgy, hogy láttam az 5 sorozatot, az animációs sorozatot és a 10 eredeti filmet. Nyilván akkor most sokkal inkább számít az én véleményem.

ford? 2013.05.23. 09:40:57

@Borenbukk: rendben, de mindenkinek nem lehet tetszeni. "Szeretném, hogyha szeretnének" de mindenki úgy se fog szeretni, és ha azt a missziót teljesítik az új filmek, hogy a felszínen tartják a frenchiset, új rajongókat szereznek, esetleg majd sorozatok is készülnek megint, véleményem szerint megérte leforgatni őket

szita szita péntek 2013.05.23. 09:43:25

@Jarno: " ha a realitásra vágyó érzékszerveidet és az általános ismereteidre épülő nyers logikádat szeretnéd kielégíteni, akkor talán nézd a Barátok közt esti epizódjait, de minőségi sci-fi közelébe se menj" - Ezzel vitatkoznék. Amiket mostanában sci-fi-ként aposztrofálnak szerintem egyszerűen nem azok. Tudományos fantasztikus lenne ugye magyarul. A korrekt scifi abból indul ki, hogy valami technikai, tudásbáli változás esetén milyen lehetőségek nyílnak meg, hogyan módosul a társadalom, a világ. (lehet ágíúval embereket lőni a holdra, meg lehet építeni a Nautilist, feltalálják a pozitron agyat, idegen létformával találkozunk stb,) Ez az alapfelvetés lehet a valóságtól elrugaszkodott, ez megengedhető, mert nélküle nem állna meg a történet. Ugyanakkor az összes többi tételnek korrektnek kellene lennie! Benne van a névben a tudományos... Manapság a scifi nem scifi hanem akciófilm - a logika hátrahagyásával.

Írok példát is: A Total recall alapötlete abból származik, hogy valakinek át lehet írni az emlékeit és a film végéig nem tudjuk melyik valóság az igazi. Ezt ugyan lehet soha nem lehet megcsinálni, de megengedjük a történet miatt. Ugyanakkor most az újraforgatásban ott volt a transz (egy a föld középpontján átkelő metró, ami 17 perc alatt teszi meg az Anglia-Ausztrália távot), ami nélkül simán meg lehetett volna írni a történetet - és ráadásul fizikai képtelenség. Ha eltekintünk a nyomástól és hőmérsékletről, akkor is a gyorsulásnak minden utasával végeznie kellene. Ez szerintem komoly hiba egy sci-fiben. Igazából korrekt sci-fit mostanában nem fogatnak. A District9 és a Moon üdítő kivétel talán.

ford? 2013.05.23. 09:50:21

@vladimir964: rendben, merészség volt elölről újra kezdeni, mint a kilencvenes évek kid scooby-doo-i, viszont ha a javasolt harmadik generációról szolna, akkor a kritika megfogalmazódhatna, hogy na tessék a next generationt koppintják. mindent összevéve megértem az ellenérzéseid, csak megpróbálok valami pozitivumot belelátni. és igen, hát nem asimovok írják a storyboardokat

Mocsár 2013.05.23. 10:06:19

Barátom, te hülye vagy.

"Komolyan, győzzön már meg valaki, hogy van értelme azoknak a csápoknak!"

Ööö, nem is tudom. Hogy bányásszon velük?

"Dehát ne legyek ennyire földhözragadt, akkor végülis hogy lehetett volna bemutatni azt az elképesztően fizikailag elképzelhetetlen (józan parasztilag persze) úszást. Igen, úszást. Ilyen hosszan nincsen ember, aki képes esésből, még egy szirt tetejéről sem hosszan úszni azt a néhány száz métert. De talán nagy a tüdejük."

Talán úgy, hogy a lábukra volt erősítve egy szerkezet, ami hajtotta őket, és nem maguktól úsztak, AHOGY AZ A FILMBEN AZ ÁLTALUK HAGYOTT CSÓVA ALAPJÁN EGYÉRTELMŰEN LÁTHATÓ VOLT?

"Nem tudom elképzelni, ahogy Cumberbatch dühös. Hiába láttam én ezt ma, a filmben, egyszerűen azt látom rajta, hogy túl meleg a spagettije. És ennyi. A fenti képen elvileg csúnyán néz."

A fenti képen a brit csillagflottás tisztet nézi a távolból.

"Egyszerűen nem találom erre a szerepre valónak és ha ki is vonom a plüsskacsaságot a dologból... akkor nem marad semmi. Nyilván remek színész minden másban. Meg nyilván remek az eredeti hangja, amit biztosan frenetikus hallgatni, de én csak az orrhangot hallom."

Azért remek erre a szerepre, mert kiválóan és hitelesen alakít magasfokú intelligenciával megáldott, mély karaktereket (pl. utóbbiakban Sherlock), mert az orgánuma lehetővé teszi, hogy az általa megformált, megátalkodott szörnyetegnek csak a hangja törjön a felszíne, elbújva a teljes pókerarc mögött. Nem csak azért szerződtették, mert csinos a pofija (egyébként nem az). Szóval igen, nem tudsz erről a színészről semmit.

Érdemben semmilyen kritikailag helytálló pontot nem írtál a filmről, csak olyan csacskaságokat, amik a te hiányos tudásod vagy fogyatékos ízlésvilágos miatt nem tetszettek. EZ NEM KRITIKA. Ez picsogás.

Zárd be a blogot, az utolsó meg kapcsolja le a villanyt.

zolij 2013.05.23. 10:21:55

@Mad Mind: az akár igaz is lehetne, de itt nem mélytengeri hajózásról volt szó, hanem hogy az Enterprise viszonylag közel a felszínhez, ember által is megközelíthető helyet parkolt a vízben 2 napot. Ezen a ponton pedig a rá nehezedő nyomás nem sokkal több, mint a légkör nyomása, ezt pedig röhögve ki kell bírnia.

kisaaa 2013.05.23. 10:28:28

"az ÉRTELMETLEN BECSILLANÁSOK A NAGY SEMMI KÖZEPÉBE. (Olyan helyeken csillognak az előterek, persze leginkább a hídon (brrr), mintha telibe lenne rakva üveghegyekkel meg ilyen random elszórt üvegpanelokkal és minden egyes éppen megszólaló szereplőt csak ezeken át lehetne felvenni.) Brr." úgy filmkritikát írni, hogy a rendezőről fogalmad sincs külön gratula, menj el waldorf óvodába tanitani

gonzo 2013.05.23. 10:40:25

Szerintem nézzétek meg a szerző ezen bejegyzését:

konyvlelzo.blog.hu/2012/05/25/valaki_nagyon_keszulodik_a_toweldayre

Majd döntsétek el, hogy akartok-e a szerző filmkritikájára reagálni. Szerintem felesleges :)

Silent Bob 2013.05.23. 10:48:47

Bazdmeg az ilyenektől el kéne venni az internetet.

Bobby Newmark 2013.05.23. 11:01:00

@Wind Callman tér: Azért az nem kicsit röhejes, hogy szerinted a CGI a habszivacshoz képest tapinthatóbb...

koncerttahó 2013.05.23. 11:01:41

Húsz perc hisztérikus röhögés... Tavaly kezdtem bele a Star Trek univerzumba...
Tizenöt éves kiscsajok és a Star Trek. Hát igen.

Bobby Newmark 2013.05.23. 11:04:40

@kisaaa: Mert, attól jobb lesz a geciidegesítő lensflare a pofámba, ha tudom, hogy a többi filmjében is eljátsza ugyanezt a geciidegesítő szokását?

Továbbá az nem gond, hogy kb a filmművészet 100+ éve alatt a lens flare egy iszonyat amatőr HIBA volt, csak a legalja leszarom rendezők hagytak ilyet a filmjükben, most meg pakolják bele számítógéppel csúcsmozikba, mintha muszáj lenne?

Hegyirablo 2013.05.23. 11:06:59

@gonzo: Az összes valódi író, újságíró nevében kikérem magunknak, hogy "szerzőnek" nevezd ezt a senkit!

gonzo 2013.05.23. 11:11:05

@Hegyirablo: Bocs, akkor legyen wannabe műkörmös :D

Hegyirablo 2013.05.23. 11:14:31

@gonzo: Azért a főzős, napozós, romantikus rózsaszín firkálmányai is megérnek egy misét! :)

gonzo 2013.05.23. 11:16:40

@Hegyirablo: Nekem az fáj, hogy nem reagál. Mondjuk nem az én kommentemre gondolok, hanem azokra amik komolyan szétszedik a kis posztját.

Hegyirablo 2013.05.23. 11:19:25

@gonzo: Te reagálnál? Én inkább elbújdokolnék. Egyébként is most matek órán ül az isiben.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.05.23. 11:19:56

Én láttam az összes sorozatot és az összes filmet, és ezzel együtt mondom, inkább ezen a "kritikán" nevettem jót...

Hegyirablo 2013.05.23. 11:22:08

Bocs, rosszul írtam:

Sulcsiban ülcsizik a matcsi orcsin.

szita szita péntek 2013.05.23. 11:22:23

"Hogy miért nem tetszett az új Star Trek film?" - Mert nem értette, illetve azt akarta, hogy ne tetszen.

gonzo 2013.05.23. 11:36:08

@Hegyirablo: Reméljük, hogy ott. Vagy a JOY szerkesztőségében :D
Na de nem személyeskedés off. Csúnya dolog. :)

dr Smittpálelnökúr 2013.05.23. 11:43:28

A posztoló nem látta a 2009-es filmet, nem látta a sorozatokat, de a jelen filmmel kapcsolatos kritikáját a sorozatokkal történő összevetésre alapozza.

Hát ez eléggé gáz, ilyet csak igazi kultúrsznobok művelnek.
Ha azt írta volna, hogy neki a moralizálós filmek tetszenek, és nem jönnek be a csili vili lövöldözős, látványos űrhajós filmek, akkor az egy esztétikai vélemény, amin nincs értelme vitázni. De nem, ő nem szubjetkív, hanem szándékai szerint objektív kritikát fogalmazott meg, ami konkrétan nevetségessé teszi a sznobizmusát.

Hegyirablo 2013.05.23. 11:44:15

Egyébként meg kezdjük azzal, hogy az egész Star Trek úgy szar, ahogy van. Ki látott már klingonokat, romulánokat, fézert, térhajtóművet, meg a többi marhaságot. Meg sem kellett volna csinálni, na ennyi.

Kolléga 2013.05.23. 12:02:40

Csak egyetlen kérdésem lenne a szakértő urakhoz: Ha egy aktatáskával lehet transzportálni egyik bolygórendszerből a másikba, mi szükség van ezekre a szép nagy csillogó izékre, amit úgy hívnak, hogy Csillagflotta?
Ez kínoz, úgyhogy előre is köszönöm a válaszokat

Rejtélyes 2013.05.23. 12:03:51

Lehet, hogy ennek a cikkírónak a babérjaira akar törni a blogoló: blogs.wsj.com/speakeasy/2012/09/18/game-theory-borderlands-2-fails-to-cross-ove/

:) :) :)

A 4600+ komment a lényeg :D

PonyvaMester · http://ponyvamester.hu 2013.05.23. 12:10:21

@Kolléga: Ez egy apró logikai bukta a sok másik mellett.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.05.23. 12:18:13

@kovi1970: Jó, lehet hogy így van, de ma már mindent összekevernek. A csávó fejebúbján pl van egy iránytű. Azt láttad? Annyit röhögtünk az ilyeneken a film alatt a barátommal, jó volt újralátni a régi sajtos kliséket profin megcsinálva.
Meg a Scotty kis salátafejű haverja. Meg az a másik a Khan cellája előtt. Engem ezek érdekeltek elsősorban, ez a sok kis fasság, nem a sztori maga. Mondjuk Khan mint gonosz szerintem nagyon eltalált volt, méltó volt Montealbanhoz, akiről a csajom 7 évig azt hitte hogy az egy nagymama. Lol. Mindegy, nekem bejött. Kár hogy a bloggerarcnak itt meg nem.

Bobby Newmark 2013.05.23. 12:26:00

@PonyvaMester: "Apró"... Éppen csak torkon szarja az egész addigi Star Treket, de sebaj. Azért a kommentekből látni, hogy elég idióta van még a világon, akinek bármilyen hulladékot el lehet adni, még védeni is fogja.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.23. 12:30:38

nekem ez az új első része se tetszett.
ezzel a másodikkal megvárom míg adja az hbo.

KiraCeles 2013.05.23. 12:46:57

Egyetértek az előttem szólókkal: aki nem látta az összes sorozatot az összes filmmel, ne írjon kritikát. Pl. miért érdekes a 42-es szám? A Star Trek kultikus száma a 47. A 42 az a Galaxis Útikalauz Stopposoknak. Ennyit a bloggerről.
Én láttam mindet, és tényleg az a baja, hogy ez nem Star Trek, hanem Star Wars. De komolyan: hallottátok a Darth Vader-féle nehézlégzést, mikor feltűnt a fekete hajó?

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.05.23. 12:57:48

@Caroleen: jó hát most gyúrják az embereket az új starwarsra. ez a marketinges előfelmérés. Lecsekkeolják a holivúdi nagykutyák, hogy mennyire jön be a trekkereknek a cucc.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.05.23. 13:00:21

@Bobby Newmark: nem kell cinikusan hozzáállni, akkor is jobbak az új helyszínek. Hidd el szeretem a régi sajtszagú szart is, de én ezeken a filmeken alapvetően nevetni szeretek. És az újban jó volt hogy például pár szörnynek tök béna volt a jelmeze.

2002 2013.05.23. 13:01:17

HAHAHHA
"fogalmad sincs a star trekről, olvass nézz star trek összes filmet és megértem"

ha egy filmet csak akkor lehet megérteni, ha előtte ki kell róla körmölnöd minden infot, akkor ott nagyon nagy baj van

Clockro4ch 2013.05.23. 13:01:57

@Kolléga: A teleporternek normál körülmények között limitált kapacitása és hatótávolsága van.

Ez olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy mivel a jetski gyorsabb mint egy anyahajó, miért vannak még anyahajók egyáltalán, miért nem ültetünk fel ugyanannyi embert egy-egy pisztollyal jetskikre.

victor vacendak 2013.05.23. 13:02:04

@fotelfighter: de ttől még az abrams-féle filmek rettentesen szarok, 12 éves vérpistikák szintjére butítják és meglehetősen durván megváltoztatják a ST univerzumot.

oké, hogy most ráugrik mindenki a bloggerre, de közben elsikkad a lényeg: abrams egy kontár.

Miluuu 2013.05.23. 13:04:07

Hú ember, amihez nem értesz arról inkább ne írj. Egyrészt ez a 2009-től dotált Star Trek, már nem a Voyager-és az előtti Star Trek. Kapott az univerzum egy rebootot. Az első pillanattól kezdve sem próbálják tartani a konzisztenciát a régi Star Trek univerzum történetével. Történet kiszámítható, tele van eyecandy-vel, de szerintem jó Sci-fi.
Van olyan jó, mint a The Next Generation vagy a Voyager? Nincs. Nem is akar azokkal versengeni.

Körülbelül azt csinálod, hogy Diablo2-höz méred a Diablo3-at, miközben elfelejted, hogy nem ugyanaz a játék.

Clockro4ch 2013.05.23. 13:05:04

@2002: Egyáltalán nem csak akkor lehetne megérteni. A "cikkben" alapvető logikai hibák, és nyilvánvaló tudományos ismeretek hiánya tobzódik, azért nem jogos egyáltalában. lásd korábbi hozzászólásom, példának okáért.

Kolléga 2013.05.23. 13:11:12

@Clockro4ch: Hát ez az bakker! A transzporter limitált. Ez a csávó meg egy kistáskával eltranszportál a Földről a Qo'noS-ra!!!

Bobby Newmark 2013.05.23. 13:12:35

@Wind Callman tér: Rettentően örülök, hogy jobbak a helyszínek, legalább valami pozitívumot is el lehet mondani a filmről.

Az rendben van, hogy te ennyire rohadt felszínesen nézel egy filmet, de nemár hogy még az legyen a szemét, aki kicsit megkapargatja a csillivilli felszínt...

evil demon satan devil 2013.05.23. 13:20:06

az eredeti sorozatot(és a többi leágazásátis!) ma is írtó bénának, gagyinak tartom
DE!!! a 2009-es filmnél éreztem azt, hogy eljött az idő, hogy a technika olyan fejlődésre jutott el, hogy meg lehet jól filmesíteni ezeket a dolgokat(ha a stúdió ad rá lóvét persze :) )
és láss csodát, mind a 2009-es, mind ez az új zseniális lett, nem érezni rajta, hogy 10 forintból összetákolt műanyag kellékek közelről videózva képezik a film helyszíneit :)
imádom ezt a 2 mozifilmet! (de a sorozatokkal továbbra sem kínzom magam...)

a posztíró sztem a saját temetésén is belekötne abba, hogy hogyan sírnak a rokonok, hogy a pap/rabbi/stb milyen mély/magas hangon énekli a zsoltárt, mittomén, szóval sztem semmit sem tud végignézni anélkül, hogy ne a hibát keresse benne :)

Bobby Newmark 2013.05.23. 13:22:57

@Clockro4ch: Kicsit bagoly mondja verébnek a szituáció, a "megmagyarázós" kommented fényében...

eßemfaßom meg áll 2013.05.23. 13:33:12

@fordán tamás: Legalább már tudjuk ki a célközönsége a mai "semmi értelme de dollárszázmilliókból jól néz ki" filmeknek

evil demon satan devil 2013.05.23. 13:41:38

@eßemfaßom meg áll: inkább a százmilliókból látványos film, mint egy pármillióból csinált gagyiság...nem csak a látvány fontos, de!!! egy ilyen filmnél megköveteli a cucc, hogy ne úgy nézzen ki, mint a pirx kalandjai, neeem???

eßemfaßom meg áll 2013.05.23. 14:13:07

@fordán tamás: Még, méééég, még több Transformerst és Battleshipet a népnek, csillogjon a CGI-fém, izzon a CGI robbanás

2013.05.23. 14:15:28

Kezdjük ott az egészet, hogy szerintem nem kellett volna visszanyúlni James Tiberius Kirk karakteréhez. William Shatner ripacskodását elég kevesen tudják felülmúlni, ha meg valaki nem ripacskodik, akkor ő nem James T. Kirk. Ennek a karakternek az értelmetlen ripacskodás a védjegye. Chris Pine nem tud eléggé ripacs lenni ehhez a karakterhez, csak nyálas, ostobenkó, kispöcs még ripacsnak is szar.

Zoé Saldana szerintem borzalmas, ránézni is szörnyű. Az Avatarban legalább nem az emberi arcát kellett néznem, hanem ráhúztak egy kék layert, azzal elviselhető volt. Képtelen vagyok beemelni, hogy Spock majd egy ilyen hisztis picsával összeadná magát, na neeeem, ez kizárt. Az eredeti storyban Spock már amúgyis nős volt amikor az Enterprise-ra került. Ezt is jól fenéken rúgták ebben a filmben.

Benedict-et meg inkább el tudtam volna képzelni egy romulán, vagy még inkább egy kardassziai szerepében, nem pedig egy ennyire gyér és semmilyen karakterben mint a Khan. Egy baromság volt az egész és ehhez nyúlnak vissza. Nincs még elég sztori a bosszúról?! Kicseszett unalom.

Jobb lett volna, ha teljesen új szériát kezdenek, a Voyager és a Deep Space Nine óta gyakorlatilag nincs értelmes sorozat a Star Trek-ből.
Inkább ezen járt volna J.J agya, ahelyett, hogy megint ezt a ripacskirály, dagályherceg J.T.Kirk-öt veszi elő.

A klingonokba meg szerintem nem kéne belekötni. A legizgalmasabban megírt népség a kardassziain, meg a borg-on kívül.

Bobby Newmark 2013.05.23. 14:34:41

@fordán tamás: Kicsit fura, hogy azt írod, hogy "nem csak a látvány fontos", mikor előtte meg bemutatod, hogy neked kizárólag csak az számít...

kisaaa 2013.05.23. 14:42:19

@Bobby Newmark: mivel ez agyik védjegye, máshogy állsz hozzá, mert tudod nagyon jól h ez lesz benne, plusz előzetesben is lehetett már látni h ez sem lesz más, ha meg ennyire nem tudod elviselni, ne nézd meg

Bobby Newmark 2013.05.23. 14:49:04

@kisaaa: Miért is akarod nekem megmondani, hogy mit csináljak..?

kisaaa 2013.05.23. 14:50:30

@Bobby Newmark: nem akarom, nézzed csak a filmeket tovább és dühöngj rajtuk ahogy eddig

Bobby Newmark 2013.05.23. 15:27:39

@kisaaa: Ja, mert ha valamiről megállapítom, hogy szar, az már rögtön dühöngés, ugye?

Én nagyon jól elszórakozom rajta, ahogy a sekélyes fanboyok szidják a posztolót, és közben nagyságrendekkel nagyobb faszságokat beszélnek, mint ami a posztban volt. Van egy diszkrét bája, amikor egy hülyeséget egy még nagyobbal "korrigálnak"...

avirid 2013.05.23. 15:43:03

Hogy miért nem tetszett az új Star Trek filmről írt kritikája Zonyikának? Mert a cikket elolvasva húsz percig csak hisztérikus röhögésre tellett tőlem, valamint arra az egy szál mondatra, hogy mi ez a szar?

Mad Mind 2013.05.24. 07:49:03

@zolij:
Miért kellene? A merevítők a széthúzás ellen vannak kiépítve, más a terhelés mint amikor nagy nyomással próbálod meg összepréselni a hajót.

Bobby Newmark 2013.05.24. 10:34:00

@Mad Mind: Ja. Meg mondjuk egy hajó, amit egy orbitális dokkban raknak össze, és soha nem tervezték arra, hogy leszálljon egy bolygó felszínére, az valószínűleg nem is képes erre. Mint ahogy autóval sem tudsz repülni, meg repülővel sem hajózni. A burkolata NEM kerámia, ellentétben egy fenti zseni állításával, meg a hajtóművei sem képesek lassítani az ereszkedést, hacsak nem seggel előre száll le. Mondjuk egy olyan manővert megnéznék szívesen...

zolij 2013.05.24. 15:56:39

@Mad Mind: @Bobby Newmark: ezeknek a hajóknak be kell tudniuk lépni a légkörbe és ott manőverezni, márpedig abban a mélységben ahol az Enterprise volt még nincs számottevő víznyomás, csak a felette levő levegő. Emellett ezek a hajók még földi dokkban készülnek és nem űrdokkban, ahogy ez az előző film elején látható is (később majd lesz olyan hajó amit űrdokkban raknak össze, arra igaz lehet amit írtok).
Az tényleg jó kérdés hogy a fúvókák hogy bírják el a hajót ereszkedés közben, de valószínűleg van rendes manőverező hajtómű a hajó más részén is. Mindenesetre a sorozatokban többször szálltak le bolygókra ugyanilyen konfigurációval, szóval ez semmiképp sem Abrams hibája.

Amúgy ha már víznyomás: bármennyit is bír ki az Enterprise, Kirk-ék egészen biztosan kevesebbet mindenféle védőruha nélkül, márpedig ők túlélték a kis úszást különösebb sérelem nélkül.

zolij 2013.05.24. 15:58:02

pontosabban nem csak a levegő nyomja, mert ha jól emlékszem 10 méterenként 1 bar-ral nő a nyomás és a filmben szereplő Enterprise 190 méter magas.

Mad Mind 2013.05.27. 09:14:06

@zolij:
Már eleve hülyeség volt az első filmben a földi összerakás. Ez a megoldás nem működik a földön. Az egész hajó csak az űrben tudna működni, de mondjuk nem ez az egyetlen "science" hiba egy science fictionban.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.16. 11:33:15

@Bobby Newmark: @zolij: @Mad Mind:
Azzal tisztában vagytok hogy ez az űrhajó amúgy nem működik, mert nem LÉTEZIK? Minden, amit tud, kb úgy tudja, mint amikor az ovisok megállapodnak: Mondjuk hogy ez a vár!

A Valóságban nincs térugrás, Fézerek, impulzus meghajtás, energiapajzs, hologrammok. Olyan mindegy, hogy ezek után tud-e légkörben utazni, vagy lemerülhet-e a víz alá. MONDJUK, hogy tudja, mert elképzeljük. Ez a Sci-Fi részében a Fiction.

Az egész vita kb olyan szintű, mint a Godzilla VS Mechagodzilla összecsapása.

Mad Mind 2013.07.16. 16:06:11

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Meg szerencse, hogy ket honappal kesobb beugatsz egy faszsagot. Vadbarom.
süti beállítások módosítása