Nők az életemből

Szerző: Zonyika on 2011.12.16. 01:47

Hogy mi leszel te vagy én, az azon múlik, hogy mit látsz, mi van előtted, mint példa, mint követendő kép. És ha ez nem pék, hanem énekesnő, akkor bizony olyan leszel, mint én. Akkor most egy kis válogatás belőlem, avagy toplista az életem nőiből:

Pink

Az első nő, akitől minden kellett, az albumaitól a pasiján át a hajszínéig minden.

Az első nő, akinek nem volt átlagos hangja, akinek valamit bekarcolt, valami önbizalom és akarat szólt a torkából. Igazán nem érint meg egy jó énekes - bármily kiváló is -, ha átlagos, esetleg orrhangja van. Pinknek van ez a kicsit rekedtes, de őszinte hangja, amit többet ér az én fülemben minden veleszületett tehetségnél.Ha valaki ki mer állni maximális önbizalommal, az nekem tényleg példakép. Ennyit róla, meg hogy kívánok hosszú, boldog életet!

Janis Joplin

(kronológiailag nem, de logikailag a második)

 Gondolom valami hírben vagy interjúban olvastam, hogy Pink fogja játszani a főszerepet a Janis Joplin életéről készülő filmben, merthogy részint imádja, részint stimmel a hangja. Hát jó. Akkor utánakerestem és abban biztos vagyok, hogy ez a kis egy perces szám, a Mercedes Benz legalább húszszor lement aznap. Meg persze a többi is. Ha egy nőnek semmi mása nincs, mint a hangja, és még ki is mer ezzel állni, én...

Én magam nagyjából ezzel egy időben végeztem általánosban és felvételiztem ének tagozatra gimnáziumba, ahova kevés pontom lévén nem vettek fel. Utólag persze nem sajnálom, mert ott sose lettem volna ez, ami lettem, de azóta nem énekeltem. És mostanában elkezdett hiányozni, na.

Madonna

Fogalmam sincs, hogy mikor, hogyan, mivel kezdődött vagy csak legalábbis most nem jut eszembe, de - koromból adódóan - mindig ott volt fél füllel a rádióban és fél szemmel a tévében, szóval valahogy, valamikor feltűnt, hogy ez a nő tud valamit. Ha nem is feltétlenül zeneileg, hanem mint előadó. Mondják, hogy mindig meg tud újulni, hát mit csépeljem a számat, így van. Van benne valami csodálnivaló.

Amellett ekkoriban kaptam rá az életrajzokra, rendesen belecsúsztam az övébe is, bizonyos életrajzi elemeket közösnek érzek Gia Carangi-val, az ő életébe csak film szintjén másztam bele, de azért kábé hasonló korban és helyen születtek-keltek-lettek azok, amik. Csak Madonna él. Na jó, kicsit külsőre is hasonlítanak. Egyébként ezt a filmet is minimum tizenötször láttam.

 Lady Gaga

Gyorsan kiderül, hogy ő sem kronológiailag, hanem logikailag következik (Beyoncét pedig ábszolút nem bírom, de ezt a számot meg ábszolút igen) (tyű, de nagyon!).

Lady Gaga tűnik most az új évszázad Madonnájának, habár utóbbit még el se temettük és még merem azt is mondani, hogy jöttek ki jobb számai is, mint 1900+ban, meg hogy még szerintem lesz is, de! itt van ez a jelenség. Azt is olvastam valahol, itt és most csak terjesztem, hogy ő az, aki újra előadóművészetté tette az éneklést. Azt hiszem, ezt nem lehet nem elismerni.

És egyébként ennél a pontnál tűnt fel, hogy az eddigiek bizony mind úgy váltották a hajszínüket, mint a bugyijukat, hát nézzenek oda! miből lett a cserebogaram. Na nézzük, mi van még.

Cindy Lauper

Fogalmam sincs, mi fogott meg engem Cindy Lauperben, mert gyakorlatilag sem a hangja, sem a külseje sem különösen érdekes nekem(!), mert bár ugye korában feltűnőbb jelenség volt, de mire én odajutottam, már nem volt akkora szám. De azt tudja, mi kell a lányoknak. :) Meg kábé 2 számot ismerek tőle; ezt és a Disco Inferno-t. Jó, biztos van még, dehátmost ha egy szottyadt banánt is szoríthatsz a fejemhez, akkor se fog eszembe jutni semmi más. Sem tőle, sem ami még megragadt. De mégis... valahol itt bent van belőle valami.

A következőre vártál ennyit @tasiorsi drága, ugyanis ő

Patti Smith

 

Őt úgy ismertem meg, hogy letöltöttem egy punk válogatás albumot tele ismeretlen számokkal, majd végül ezt az egyet játszottam újra és újra. Nem tudtam akkor (mert nem tudtam lefordítani) és nem értem most sem (mert nem volt még kedvem értve hallgatni), hogy miről szól és valószínűleg nem is érdekel. Csak ez a hang. kinyúl Patti torkából és lecsapott a fülemre, összecsomózta és elvitte.

És igen, hasonlítasz rá - ha tetszik, ha nem - az én szememben. :)

Azóta is csak annyit tudok egyébként Pattiről, amit a Punk-ban olvastam, ami sem nem túl sok, sem nem túl kedves, de... én irigylem. Irigylem tőle azt a kort és azt a helyet, ahol és amikor élt és akikkel élt és létezett és énekelt és... khm, mást is.

Zenében - azaz mint zenész - még két nőt tudok (így hirtelen, átgondolatlanul, már-már álmosan) említeni, akik úgy... úgy tényleg hatottak, ámbár érintőlegesen, éspedig Joan Jett és Annie Lennox (Eurythmics). Előbbi I love Rock and Roll, utóbbi Sweet Dreams. Kicsit kommersz, de szeretem. No jó, előbbinek még a Bad Raputation, utóbbinak meg a This City Never Sleeps, a 9 és fél hét egyik betétdala. Hm, na mégis kivakartam magam a kommerszből.

Zenében - azaz mint zenész - mára talán végeztem, de legalábbis most más nem nagyon jut eszembe, de itt jön egy film, amit ha még nem láttál, kedves @tasiorsi, az azonnal-nál is hamarabb tégy magadévá, kérlek, ez pedig a

Prey for Rock and Roll

Hát, inkább nem a trailerét másoltam. Meg azt is csak így roppant halk poénként teszem hozzá, hogy a magyar címe 'Rockfenegyerekek'. :DD Bocsi. :D

Na, aki akarja, elolvashatja, hogy miről szól, itt tehát egy bekezdéshosszan SPOILER lészen: főszereplőasszony ráébred, hogy jövő héten 40 lesz, de még mindig ott tart, ahol más mondjuk 20 évesen: szerződés nélkül egy rockzenekarban, munkája éppen van, tetovátor (<3), kapcsolatai csapongóan rövidek, de legalább krvajó zenét csinál. Na most mi legyen? Elég mára a spoilerből is, rockfilm, állatjó zenék, imádom, no. Ebből a filmből ismertem meg a Strooges: I Wanna Be Your Dog-ot, szóval jónak kell lennie, nem? :D

És itt a +1 kategóriám, kivételesen kizárólagosan zenei szempontból vizsgálva a

Gilmore Girls

És igen, tudom, hogy a David férfinév, de... ez a kedvencem az itt hallottak közül. És én őszintén nem tudom, hogy ki válogatta bele a dalokat ebbe bele, de szeretném, ha a haverom/haverinám lenne és mutatna még ilyeneket.

Hah, zárásra és mert úgy döntöttem, hogy a +1 kategóriámba belefér, mégis itt egy női tagozódás:

Amúgy van ez a király oldal, amin összegyűjtik/tötték a sorozatokban elhangzó zenéket. Nem reklám ez, tényleg ajánlom.

Címkék: allapot
szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvlelzo.blog.hu/api/trackback/id/tr33467566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása