Két hete megírt bejegyzés*

Szerző: Zonyika on 2012.08.19. 14:33

*A kérdésekre már két hete megírtam a válaszokat, azóta itt pihennek, mert egyszerűen nem jöttek a kérdések. De most már pont eleget értek.

liebsteraward.jpg

Nohát, velem ilyen még nem is történt! Aztán viszont Dorqa történt. :)

Ez tulajdonképpen egy játék, aminek a szabályai a következők:
1. Mondj el 11 dolgot magadról.
2. Válaszolj arra a 11 kérdésre, amit a díjátadótól kaptál.
3. Készíts egy 11 kérdésből álló listát.
4. Jelölj meg 11 embert, akik (remélhetőleg) válaszolni fognak az általad feltett kérdésekre.
5. Nincs visszaadás/visszajelölés.

Rólam 11 pontban:

1. Tudom magamról, hogy nehéz lesz összeszedni nem csak 11 elmondanivalót, de 11 bloggert is. :)

2. Mindig festve van a körmöm, heti kétszer festem újra. Egyszerűen nem szeretem látni, hogy piszkos. Különben könnyen törik, a lakk azellen is véd.

3. Félek a liftektől, lépcsőktől és mozgólépcsőktől. Egyszer láttam egy barátnőmet megbotlani és lecsúszni egy lépcsőn, gyakorlatilag szánkóként használta a saját lábszárát.

4. Nehezen alszok el, ezért esténként általában berakok egy mesét. Van egy programom, ami időzítésre kikapcsolja a gépem.

5. Sütni szeretek, főzni nem. Sütni szeretek, enni nem. :)

6. Gyermekként jóóóó hosszúúúú hajam volt, az óvónénik kedvenc reggeli eltöltése pedig az volt, hogy befonták a hajam. Minden nap máshogy.

7. Táskák, fülbevalók, napszemüvegek, kendők, sálak és hajráfok lelkes gyűjtője vagyok. Egy jó kiegészítő minden öltözéket fel tud dobni!

8. 2010 folyamán 12 különböző hajam volt, mármint színében. Rózsaszín, piros, lila, vörös, lilásvörös, fekete, szőke, és ezek változatosan melírozott formái is. :) Akartam csinálni ezekből egy tablót, csak nem volt mindről kép. :)

9. A szoba, ahol Szent-Györgyi Albert megtalálta a C-vitamint jelentő deszkákat a paprikában, a középiskolám tanárija volt később, a tudós nappalija pedig a kémiatermünk. Ezutóbbiban buktam meg, majd sikeresen pótvizsgáztam kémiából. Nem nem értettem az anyagot, a tanárral voltak nézeteltéréseink. Sőt, szeretem a kémiát.

10. Ha nagy leszek, magam fogom berendezni leendő lakhelyem, a falak mintásak lesznek, élénkek és vidámak, a kilincsektől a függönykarikáig minden egyedi lesz. Minden vágyam egy nagy konyha, benne betonból, csakis az én konyhámba készült, szép, nagy étkezőasztal. Szeretem a betont, a csempét, a tükrös felületeket, az üvegtéglát, az üveget, a színeket, a csillagokat és minden mintát lényegében, de a csillagokat plánekülönösen. Ebben az egyik fő inspirációm a székesfehérvári Bory-vár volt.

11. Szeretnék annyi helyet látni a világból, amennyit csak lehet. Nem feltétlen nagyvárosokat, azt mindenki látja, de persze az is fontos. Szeretnék látni sok kis falut, aprócska helyi legendákat, finom, házi söröket és mindenünnen hazahozni valamit. Nem giccses szuvenírt, hanem homokot, földet, kavicsot. Görögországból egy tenyérnyi kavicsot hoztam haza.

1. Mi a legrégebbi kiadású könyv, ami a könyvespolcodon van, vagy amit valaha olvastál (lehet például könyvtári példány)?

Azt hiszem, azok a csodaszép, Singer és Wolfner kiadású Szomaházy-kötetek, amiket az 1900-as évek elején adott ki ez a két szimpatikus úriember. Gyűjtöm! :) A könyvtárban is ezeket szeretem keresni, imádom a szecessziós borítókat! :)
De ezeknél régebbi könyvekből írtam már beadandó dolgozatot, etimológiai szótárakból, még a könyvtárnak is csak 1-1 darab van belőlük.

2. Szoktál-e jegyzeteket készíteni a könyvekbe (a lap szélén, az utolsó vagy első üres lapra)?

Hm, egyetemistaként sok nyomát találom annak, hogy egyesek bizony szoktak (egy lapon háromféle kihúzó, két toll meg ceruza is), én ilyenkor már a sok lényegtől nem látom az erdőt, szóval valami szolid, más számára észrevehetetlen jelzéssel jelzem az én lényegemet. De inkább lefénymásolom és azt húzogatom ki.
Saját könyvnél, szépirodalomnál kizárva, kis könyvjelzőpostitokat használok.

3. Szereted, ha az ajándékba kapott könyvekben van egy pár sor attól, aki ajándékozta, vagy inkább a könyv maradjon “tiszta”, a jókívánság meg kerüljön üdvözlőlapra?

Sőt, imádom! Sőt, legszívesebben minden ajándékkönyvet előtte körbedíszíteném, bizonyos lapokon, bizonyos mondatok mellett (pl. kedvenc idézet) rejtenék el rajzokat, amiket csak olvasás közben talál meg az ajándékozottam. :) Csakhogy tudom, hogy van, aki ezt nem szereti. :(

4. Meg szoktad osztani a családdal az olvasási élményeidet? Szoktál nekik felolvasni egy-egy érdekes részt?

Ha úgy merül fel téma, akkor igen, ha el vannak pilledve, felolvasok egy mesét is. Az alkalom szüli.

5. Vannak élményeid dedikálásokról vagy író-olvasó találkozókról?

Egyetlen saját dedikálásom van, kelte előtt 20 perccel Darvasi megígérte, hogy jövőre szervez fölénk egy kis felhőt. :) Nagyon leégtem aznap. :)

6. Ha választani kellene: egész életedben utaznál vagy inkább olvasnál?

Nálam ez a kettő súlyosan összekapcsolódik, az egyik szüli a másikat. A sok utazás alatt szoktam rá az olvasásra, akkor tudok legjobban olvasni, mikor utazok. Még a zene a harmadik. Sem tőlem, sem egymástól nem lehet ezeket elszakítani. :)

7. A könyvben, amit most olvasol, mi az első mondat?

A házasság pokol. Na jó, ez a mottó. :) Jean-Jacques már régóta nem törekedett arra, hogy kedvező színben tűnjön fel. David Foenkinos: Boldogság esetén

8. Volt már olyan, hogy a könyvespolcon lapuló valamelyik könyvből egyszer csak előkerült egy régi emlék: levél, fénykép, száraz virág?

Ezeket gyűjtöm. :) A könyvtáriakban lévőt is, a valaha általam digitalizáltakat is, kedvesek nekem. :) Valaki más otthagyta az élete egy darabját, ami beleesett az enyémbe. Legutóbb egy kép egy hölgyről egy fal előtt ülve, hetvenes évekbeli outfitben. :)

9. Hogyan viszonyulsz az e-könyvekhez?

Totális kütyümánként teljesen jól. ;) Egy saját, gyönyörű Kindle Touch-ért dobog a szívem. Egyébként nem csak a hóbort kedvéért, és erre szintén az "egyetemista vagyok" okot tudom felhozni. Amennyi papírt én elpazaroltam nyomtatásra egyszer olvasandó tanulmányok miatt... Lehet, hogy meglenne az ára, pedig igazán spórolok a papírral.
De nyilván olvasnék (és már olvasok is!) szépirodalmat is, hát hogyaviharbane tenném? ;)

10. Szoktál idegen nyelven is olvasni? Ha igen, milyen nyelven?

Már megint az egyetemista: néhány tanulmány egyszerűen nincs meg magyarul. Irodalom angolul, nyelvészet németül van gyakran, előbbit nem tanultam, de értem, utóbbit tanultam, de nem értem.

11. Hogyan folytatnád: “Lefújtam a port a borítóról. Óvatosan kinyitottam, és akkor a megsárgult lapok…”?

... elvezettek egy olyan világba, amit már soha, senki nem tapasztalhat meg többé.

Én pedig azt kérdezem, hogy:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

Címkék: allapot kerdezos
szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvlelzo.blog.hu/api/trackback/id/tr734696100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása