lekvár! Tavaly augusztusban írtam ide utoljára, merthogy azóta nem tudtam belépni, valamint két próbálkozás után fel is adtam. Eddig. De most hála @worsi-nak! :)

De van itt egy recept, ami kikívánkozott belőlem már annyira, hogy meg tudjam osztani, mert mióta felfedeztem, hogy ilyen van, azóta új értelmet nyertek nekem a téli italok. Én ugyanis nem szeretem a forralt borokat, a fehéret még csak-csak, de a vöröset már majdnem semennyire nem. Ez mondjuk esélyes, hogy abból adódik, hogy forralatlanul is inkább a fehéret szeretem.

Na, ültünk tavaly decemberben @márti-val a kisCsendesben, ahol volt ez a Forró alma, ami forró, fűszeres almalé, és az benne a pláne, hogy amilyen egyszerű, annyira, de nagyon nagyszerű! :) Egyéb közhely ma már nem lesz, csapjunk a lovak közé:

Forró alma
egy kislábos, amibe belefér fél liter almalé
fél liter almalé
szerecsendió, gyömbér(por), fahéj, szegfűszeg
meg egy szelet citrom.

Felteszem a lábost a tűzre, bele az almalevet, illetve a fűszereket, amit én speciel egy teatojásba szoktam rakni, kivéve a porokat, mert azok úgyis kicsúsznának belőle. Erre lesz megoldás a citrom, de nem akartam spoilerezni. Na, körülbelül öt percnél tovább nem tart ez az egész, igazából csak fel kell forrnia, hogy belemenjenek az fűszerízek az almaízbe és akkor ennyi is, tüzet le, lábost le, szép nagy bögrét (fél literest, muhaha) előveszek, beleöntöm a kész mannát és ekkor teszem bele a citromkarikát. Ugyanis ez lent tartja a fűszereket, ennyi a turpisság.

Képem persze most nincs, meg amúgy is úgy néz ki, mint az almalé egy citromkarikával.

Címkék: recept
szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvlelzo.blog.hu/api/trackback/id/tr925306286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása